Škola patří mezi malé venkovské školy, tutíž má určitá specifika v organizaci výuky – omezení v možnostech nabídky volitelných předmětu a jejich vzájemném propojování se snažíme nahradit formou kroužků a jiné mimoškolní aktivity.
Zaměření školy
Škola je zaměřena na:
- výuka cizích jazyků od 1. ročníku formou kroužku
- práce s výpočetní a komunikační technikou od
- sportovní výchovu doplněnou mimoškolní aktivitou
– chceme učit žáky takové znalosti a dovednosti, které budou dobře uplatnitelné v životě, tzn. méně encyklopedických poznatků a více se zaměřit na činnostní učení se zaměřením na praxi;
– zavádět do výuky efektivní metody výuky, jako je skupinové (kooperativní) a projektové vyučování, kterými vedeme žáky k týmové práci, k vzájemné pomoci, sounáležitosti a vzájemnému respektu;
– vést žáky k využívání komunikačních a informačních technologií, podporovat zavádění a využívání výpočetní techniky do všech předmětů, podporovat výuku na počítačích a jejich využívání;
– preferovat sportovní výchovu, vést žáky ke zdravému životnímu stylu;
– vést žáky k dodržování stanovených pravidel, zejména pravidel školního řádu;
– chceme stejnou péči věnovat všem žákům;
– chceme klást důraz na všeobecné a rovné vzdělání pro všechny, neboť pro úspěšný rozvoj dítěte má velký význam život v populačně přirozené skupině (ve skupině jsou zastoupeni žáci s různými vlohami, nadáním a vlastnostmi);
– nechceme preferovat jen intelektuální nadání, ale chceme stejně podporovat žáky i s jiným druhem nadání, jako je hudební, pohybové, manuální, estetické apod.;
– provádět rozumnou integraci dětí zaostávajících, či jinak postižených přímo ve třídách základní školy s ostatními dětmi;
– chceme se zaměřovat i na žáky nadané, chceme jim vytvořit podmínky pro jejich rozvoj. Rovněž se chceme zúčastňovat různých soutěží školního i okresního charakteru, kde rovněž mají možnost se žáci prezentovat a zejména při přípravě k těmto soutěžím dochází k rozvoji jejich nadání.
Chceme dále rozvíjet silné stránky školy a maximálně eliminovat a napravovat to, co považujeme za nedostatky.